Van zodra ik kon stappen, begon ik te tekenen. Nadien op latere leeftijd ook te schrijven. Ik werd er rustig van en het gaf me de ruimte om gewoon mezelf te kunnen zijn. Beschreven en volgetekende papiertjes werden dubbelgevouwen, geniet of genaaid. En zo ontstonden er kleine boekjes. Ik had me als kind voorgenomen ooit één ècht boek te kunnen laten uitgeven en dat is gelukt. Waar ik zeer dankbaar voor ben. Het is zelfs niet bij één prentenboek gebleven. Er volgden ondertussen al tientallen andere boeken.

Meteen na mijn studies grafische vormgeving / illustratie aan de Karel De Grote school in Antwerpen (1996) werd een eerste prentenboek Plotter wil niet zwemmen uitgegeven. Het werd vertaald in minstens tien verschillende talen. Mijn specialiteit in vrijwel al mijn illustraties is het tekenen van dieren met menselijke trekjes. Ik vind vooral mijn passie in het weergeven van gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal, humor  en details in het dekor …. En ook het schrijven heeft zijn eigen plek gekregen. Nu beperk ik me niet alleen meer tot verhalen voor prentenboeken, maar ik schreef voorbije jaren ook kortverhalen, gedichten en werkmappen bij verschillende thema’s zoals ‘verlies, afscheid en loslaten bij kinderen’, ‘biodiversiteit’ …

Telkens opnieuw zoek ik naar een uitdrukkingsvorm voor iets waar ik op dat moment mee in aanraking kom (dit kan bijvoorbeeld een gevoel, een gedachte, een gebeurtenis, … zijn). Zo probeer ik de lezer aan te zetten tot het bespreekbaar maken van moeilijkere thema’s en geef ik speelse handvaten mee om aan te tonen dat we vaak zelf in staat zijn om oplossingen te vinden voor onze problemen.

Gedurende het hele jaar geef ik lezingen en workshops voor kinderen en jongeren. Op scholen, in bibliotheken en culturele centra. Ook deel ik mijn opgedane ervaringen, ideeën en expertise op nascholingen op pedagogische studiedagen voor leerkrachten, coaches en begeleiders van kinderen.

Meer en meer krijgt het schrijven, tekenen en vertellen een plek in het communiceren met kinderen en jongeren.

OPLEIDINGEN en WORKSHOPS

 

Grafische – en reclamevormgeving / optie: illustratie (Karel de Grote School Antwerpen)

Docent Toegepaste Beeldende Kunsten (VTI Brugge)

Docent theatermaken (Fontys Hogeschool Tilburg)

Positief inzetten van hoogsensitiviteit (Centrum Open Mind)

Communicatietechnieken (Centrum Open Mind)

Diverse coachtechnieken (Centrum Open Mind)

Ademhalingstechnieken (Yoga, Centrum Open Mind en Het Levenshuis)

Stemtechnnieken (Fontys Hogeschool Tilburg, Podiumkunsten en Centrum Open Mind)

Creatief verbeelden van visualisaties (Centrum Open Mind, Het Levenshuis en dagworkshop in HetPaleis)

Verteltechnieken (dagworkshop in HetPaleis en Fontys Hogeschool Tilburg)

Opleiding coach rouw en loslaten (Centrum Open Mind)

Opleiding Magie van de kindercoaching (Antwerpen) o.l.v. Eleonore Fleur en Gonneke Berendsen

Kinderen – en jongerencoaching (Centrum Open Mind)

Schrijfcoaching (Creatief Schrijven Berchem)

 

WERKERVARING

 

Illustreren en schrijven voor verschillende uitgeverijen en projecten

Lesgeven in Toegepaste Beeldende Kunsten (Berkenboom Sint – Niklaas), HetPaleis (Antwerpen), Pedic (Gent), …

Maken van theatervoorstellingen o.a. Tante Patent, Plotter is jarig, I have a dream, Viktor Bil, …

Geven van lezingen en workshops in bibliotheken, scholen en Culturele Centra

De Verhalenboot: coachen van kinderen in hun ontwikkeling van eigen kracht en talenten

Beeldend en creatief werken met anderstalige, asielzoekende kinderen (vrijwilligerswerk)